Menu Menu Afspraak maken
Home > Nieuws

NIEUWS, PROMOTIES, ACTIVITEITEN

Wij houden u op de hoogte van allerlei nieuws, promoties en onze activiteiten.
Bent u geïnteresseerd in het bijwonen van één van onze workshops? Contacteer ons dan via e-mail of per telefoon.

01/10/2020

Definitief gedaan met rugbeharing!

gedaan met rugbeharing

01/10/2020

Definitieve ontharing promotie

Ben je het beu om altijd scheermesjes te kopen?  Met wondjes of niet helemaal haarvrije zones als gevolg?  Permanente laserontharing is de oplossing.  In 6 tot 8 behandeling ben je verlost van de scheermesjes. (veilig voor je huid én het milieu)

Deze actie loopt t.e.m. 31 december 2020.

03/08/2020

Vero Beauté in de media

Wij laten je graag meelezen in het verschenen artikel van Esthé Magazine van deze maand.

Digitale versie

 

Spotlight op…

ESTHÉ-abonnee

Veronique Van Steen van Vero Beauté in Sint-Gillis-Dendermonde


Hoe ben je in de branche terechtgekomen?

‘Op mijn 20ste ben ik in Brussel afgestudeerd als schoonheidsspecialiste, daar had ik ook mijn stageplaats. Aanvankelijk werkte ik een paar jaar bij een schoonheidsinstituut tot de pedicure van mijn moeder met haar praktijk stopte. Ik kon haar klantenbestand overnemen en startte achter de geschenkenwinkel van mijn ouders met een cabine als zelfstandig onderneemster. Later kocht ik samen met mijn man een huis in Dendermonde. Het gelijkvloers werd mijn schoonheidssalon.’

Hoe heb je Vero Beauté ontwikkeld?

‘Mijn passie voor het vak is altijd de motor geweest voor het succes van Vero Beauté. De zaak bestaat nu 20 jaar en dankzij het groeiend klantenbestand is Vero Beauté nu een grote salon. Behalve de ontvangstruimte en balie, met de mogelijkheid om onze producten te kopen, zijn er vijf cabines. Twee daarvan, voor gelaatsverzorgingen, kunnen geschakeld worden tot één en ze worden dan benut voor duo-behandelingen, zoals moeder en dochter of man en vrouw. Deze cabines kijken uit op onze stadstuin. De andere ruimtes liggen meer centraal in de salon: een voor de voetverzorgingen, een voor lichaamsbehandelingen en een voor wellness. De met melkglas afgescheiden cabines geven een ruimtelijk gevoel. Het interieur van mijn zaak is modern, wit met natuurtinten en houten elementen. Mijn team bestaat uit drie professionele medewerksters. Om onze klanten maatwerk in advies te kunnen geven, hebben wij een veelzijdig aanbod ontwikkeld. Zodat we de juiste keus voor elk huidprobleem kunnen maken: Klapp, Crystalclear skincare, Germaine Capuccini, Environ, PH formula en Jane Iredale. Onze specialisaties zijn anti-aging behandelingen en huidverbetering, maar we hebben ook veel succes met verzorgingen op maat voor de acné gevoelige huid. Ongeveer 10% van ons klantenbestand zijn mannen. Zij vragen vooral om pedicure, rugmassage, epilatie en ook gelaatsverzorging.’

Hoe waren je ervaringen tijdens de coronacrisis?

‘Na de eerste week verplichte sluiting was ik alweer volop actief met andere kanalen te zoeken om mijn klanten te ondersteunen bij hun zoektocht naar de juiste producten en behandelingen. Ik postte meer op Facebook en maakte meer gebruik van Instagram. Interessant: vanuit een van onze merken, Klapp, gaf een cosmetoloog mij en mijn medewerksters speciale lessen voor verdieping van onze kennis. Verder hield ik contact met mijn team via een appgroep. Een opmerkelijke ervaring was het om te voelen hoe ik mijn stress kon verminderen door deel te nemen aan een online yogaprogramma. Overigens bleek voor onze klanten de mogelijkheid om via mijn website en per e-mail producten te bestellen een uitkomst in deze periode. Wij starten nu versneld een nieuwe webshop.’

Heb je nog nieuwe mogelijkheden ontdekt tijdens corona?

‘Ja zeker. Gedurende de coronaperiode informeerden mijn klanten – en ook nieuwe klanten! – telefonisch naar bijkomende uitleg omtrent producten en behandelingen en zo ontstond het “Facetime consult”. De beller en ik maakten een afspraak om via Facetime een gesprek te voeren. Op die manier kon ik de huid van de potentiële cliënt zien en eventuele vragen beantwoorden. Voor de huidproblemen gaf ik advies en kon ik een starterspakket samenstellen. Vervolgens gaf ik online  duidelijk uitleg hoe de cliënt de producten stap voor stap thuis kon gebruiken. Als attentie werden steeds vier gratis “monsters” mee verstuurd. Op deze wijze heb ik een tiental nieuwe klanten verworven en deze contacten zijn er nog steeds. Een andere ontdekking was dat er toch mensen zijn, die drempelvrees ondervinden om een afspraak bij een schoonheidssalon te maken. Voor deze groep cliënten kan ik een persoonlijk plan bieden om de thuisverzorging zo goed mogelijk uit te voeren. Zo heb ik een iontoforese apparaat in mijn aanbod opgenomen, dat ik uiteraard eerst zelf heb uitgetest. Hiermee kan de cliënt thuis ingrediënten de huid insluizen, waardoor deze sterk kan verbeteren. Een ander, recent plan: de aankoop van een nieuw apparaat voor de huidanalyse. Ten slotte wil ik nog een gevolg noemen van de coronacrisis: konden we voorheen arrangementen aanbieden van een gelaatsverzorging in combinatie met manicure of pedicure, dat is nu verleden tijd. Na elke aparte  behandeling dient namelijk alles ontsmet te worden en zijn enkel één op één behandelingen nog mogelijk.’

Het thema van deze editie is Samenwerking in huidzorg. Doe je daar iets mee?

‘We hebben een samenwerking met een plastisch chirurg. Zij verwijst patiënten naar Vero Beauté voor de behandeling van de huid vóór en na een operatie. Door middel van het Dermalux LED Fototherapie systeem wordt de huid in optimale conditie gebracht en na de operatie stimuleert een kuur met de lamp de celvernieuwing. Ook de dermatoloog schakelt Vero Beauté in als mensen nood hebben aan de behandeling van bijvoorbeeld dieptereiniging, gerstekorrels…’

Hoe geef je bekendheid aan je zaak?

‘Door Facebook, Instagram, nieuwsbrieven, reclame in een lokale krant en natuurlijk de website van Vero Beauté. Natuurlijk speelt mond-tot-mondreclame nog steeds een grote rol. Zo sta ik bekend om mijn “advies en onthaal” op woensdagmiddag van half twee tot zes uur en op zaterdag van 9 uur tot 2 uur ’s middags. Tijdens die uren kan men eveneens bij mij terecht voor  make-upadvies of -les. Behalve bij de huidverzorging ligt mijn passie namelijk ook bij visagie en make-up. Gaf ik vóór corona visagie workshops voor zes deelnemers, nu is dat noodgedwongen één op één.’

Wat zijn voor jou de redenen om geabonneerd te zijn op ESTHÉ?

‘Ik vind het een stijlvol vakblad met een mooie vormgeving en goede rubrieken, die de kennis verdiepen. Het beste en mooiste van de Benelux, vandaar dat ik als Belgische erop geabonneerd ben!’

TEKST: Marijke Gravesteijn